Foto: Johannes Frandsen, Ikon

Barnkörerna Lillkompis och Storkompis i Dalvikskyrkan

Lillkompis och Storkompis är våra körer för barn i åldrarna 4-12 år.

Barnkörer

Lillkompiskören

Kör för barn mellan 4 och förskoleklass. Sång och rytmik varvas med lek den första halvtimmen. Därefter avslutar vi lugnt med en bibelberättelse. Några gånger per termin sjunger vi i gudstjänst i Dalvikskyrkan. Ibland gör vi musikal tillsammans med Storkompiskören.

Vi övar tisdagar klockan 16.30-17.15.

Storkompiskören

Kör för barn som går i åk 1 och uppåt. Vi lär oss sånger, rytmer och rörelser. Ibland spelar vi på våra stora afrikanska djembe-trummor. Några gånger per termin sjunger vi i gudstjänst i Dalvikskyrkan. Ibland gör vi musikal tillsammans med Lillkompiskören eller söndagsskolan.

Vi övar tisdagar klockan 17.30-18.30.

Familjeröra

Några gånger per termin har vi familjeröra i stället för Lill- och Storkompisverksamheterna. Då är vi tillsammans, barn som vuxna. – det blir lite rörigt, men väldigt trevligt!

Vi fikar och följer ett tema genom pyssel och avslutar med en samling i kyrkan – unga och gamla ihop. Familjeröratiden är 16.30-18.00. Detta är Dalvikskyrkans Messy Church verksamhet.

I vår 2024 ses vi tisdag 6 februari och 16 april.