Sjung i kör! Vilken passar dig?

Gillar du att sjunga? I församlingen finns körer för både barn och vuxna, nybörjare och mer avancerade sångare.

BTK – ny ungdomskör!

Burås tonårskör för dig som går i åk 8-gymnasiet åk 3. Ny? Du är alltid välkommen! Vi ses varannan onsdag kl 16.30 i Buråskyrkan.

Barnkören Piggelin

En lekfull kör med mycket rörelse, rytmik, fika och fri lek för sångglada barn. Tisdagar i Johannebergskyrkan. Just nu är kören fullbokad, möjlighet att ställa sig i kö.

Lystra - sjung i kör!

Kören för dig som går i åk 5-7. Vi ses kl 16.45-18.30 på måndagar, jämna veckor, i Buråskyrkan.

Från mörker till ljus-gospelkväll!

Gospelkväll med Buråskören Zion och musiker. Gratisbiljett behövs, den får du vid minglet med korv & bröd utanför kyrkan från kl 18. Kyrkan öppnar kl 18.45. Tisdag 26 mars kl 19 i Buråskyrkan. Varmt välkommen!

Johannebergskören

Välkommen med eller utan sångvana! Evergreens, schlager, visor och kyrkosånger. För dig som är är ledig onsdag kl 11. Start 7 febr 2024.

Johannebergs Oratoriekör

En projektkör som sjunger större musikverk.

Närbild på ett notblad.

Vox Johannae

Vokalensemble som sjunger en mer avancerad körrepertoar.