Foto: Malin Wrigstad/IKON

Jämshögs församling söker fritidsledare

Jämshög församling ledigförklarar en tjänst som fritidsledare, 100 % med placering i Olofström.

Barn- och ungdomsverksamheten i Jämshögs församling vill skapa en varm och inbjudande miljö, där alla barn och vuxna ska känna sig trygga och välkomna. Vi strävar efter att stärka barn och ungdomar i deras identitet, självförtroende och självkänsla. Vi vill visa på den kristna tron och erbjuda en kristen grundsyn och gemenskap som ger stöd till hela familjen. Vi arbetar för respekt och förståelse för allas lika värde. Tillsammans stöttar och uppmuntrar vi barn och ungdom i deras utveckling och lärande. Sång- och musik, skapande verksamhet och dramatiseringar är viktiga inslag i verksamheten.

Vi har en bred verksamhet som sträcker sig från de allra yngsta barnen upp till ungdomar i den övre tonåren. Vi har både öppen verksamhet och gruppverksamhet. Våra ledare i barn- och ungdomsverksamheten arbetar tillsammans med församlingens präster och musiker kring gudstjänster och andra församlingsverksamheter.

Vi söker en fritidsledare som kan ta ett självständigt ansvar för olika verksamhetsgrupper och som vill bidra med att utveckla verksamheten i nära samarbete med övriga medarbetare. Vi söker dig som har en pedagogisk utbildning och gärna några års yrkeserfarenhet inom området. Kyrklig utbildning och tidigare kyrkliga anställningar är meriterande för tjänsten.

Tjänsten är på 100 %, tillsvidareanställning. Arbetsledare är kyrkoherden.

Tillträde 20 augusti 2018 eller enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:

Sista ansökningsdag är den 10 augusti.

Kyrkoherde Lars Arvidsson, tfn 0454- 97 751 eller lars.arvidsson@svenskakyrkan.se.

Välkommen med din ansökan till:

Jämshögs församling, Bygatan 2, 293 72 Jämshögs eller per mail till jamshog.forsamling@svenskakyrkan.se