Utlandskyrkans app

Få information om vad som händer i församlingar utomlands direkt i din telefon. Ladda ner appen "Utlandskyrkan".

För dig som bor utomlands och vill komma i kontakt med Svenska kyrkan, finns appen Svenska kyrkan i utlandet. Genom appen kan församlingsmedlemmar och andra personer med svensktalande identitet, som befinner sig i utomlands, ta del av allt som händer i Svenska kyrkan på platsen.

Appens innehåll

I appen finns nyheter och evenemang från den lokala församlingen. Det går också att via appen ge en gåva till församlingen via Paypal. Möjlighet finns också för församlingen att sända gudstjänster, dela blogginlägg, livestreams och podcast via appen.

Ladda ner appen

Appen utlandskyrkan är tillgänglig för både Iphone och Android. Den laddas ner gratis från Apple eller Google play. För att hitta appen, söker du efter "utlandskyrkan". Här laddar du ner appen till din mobiltelefon:

Google Play

App store

Frågor eller synpunkter?

Har du frågor eller synpunkter om utlandskyrkans app? Det kan vara något du gillar extra mycket, eller något du tycker vi kan förbättra. Kanske har du hittat något som inte fungerar alls? Kontakta svenskakyrkaniutlandet@svenskakyrkan.se.

Svenska kyrkan i utlandet

Svenska kyrkan i utlandet finns för dig som är turist, utbytesstudent, au-pair, arbetar utomlands eller av någon annan anledning vistas i ett annat land. Att få möjlighet att umgås och göra aktiviteter på svenska betyder mycket för många.