På en klippa vid havet har en grupp personer slagit sig ner för att se på solnedgången.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Sorgegrupp

Nyhet Publicerad Ändrad

Har du förlorat någon som du sörjer och saknar? Det kan vara nära i tid eller för ett tag sedan. Att mötas och samtala om sorgen och förlusten kan hjälpa och stödja. Du är välkommen när vi nu startar upp en ny sorgegrupp.

Vi vill bjuda in dig att delta i en sorgegrupp. Den första träffen kommer att vara den 1 mars.

I gruppen kommer vi att samtal om sorg, begravningen och om hur vi kan leva vidare efter att det svåra drabbat oss. Vi kommer att dela våra erfarenheter av förlust och hur vi mitt i sorgen kan hålla hoppet levande.

Det som sägs i gruppen sägs i förtroende och skall inte föras vidare. Alla skall känna sig trygga att dela sina personliga upplevelser. Gruppens ledare har tystnadsplikt.

Vi kommer att träffas mellan klockan 13-15,  1 mars, 15 mars, 29 mars, 12 april, 26 april och den 10 maj.

Vi inleder träffarna med smörgåsfika.
Vi träffas i församlingshemmet i Sättna.
Deltagande är kostnadsfritt.

Du kan anmäla dig till sorgegruppen nedan eller genom att ringa till pastorsexpeditionen - 060 - 910 09 - dagtid.

Vid frågor och funderingar - ring Linda Solem eller Pontus Nordström (se uppgifter nedan!).

Här kan du anmäla dig till sorgegruppen.

En diakon håller en annans hand i sina händer. Ett stearinljus med kristusmonogram brinner på bordet mellan dem.

Samtal och stöd

Vi kan alla hamna i situationer där vi känner att vi behöver stöd, vägledning eller någon att prata med. Då är du välkommen till oss.

Begravning

När någon har dött är begravningen viktig. Vi behöver få samlas och ta farväl och dela våra minnen för att kunna gå vidare i livet.

Diakoni

Diakoni är att möta människan och dennes utsatthet på den plats och i den situation där hon befinner sig - utan krav eller tanke på motprestation och att som Jesus fråga: "Vad kan jag göra för dig?"