...vi letar efter dig!

Nyhet Publicerad Ändrad

Indalens pastorat söker nu en ny pedagog, då vår pedagog Inger går i pension efter en lång tid i vårt arbetslag.

Tjänsten är en tillsvidareanställning 75% som ev kan utökas till högre tjänstgöringsgrad.

Du kommer att finnas med i arbetet med barn och ungdomar i åldrarna 0-16 år.

Tillträde till tjänsten 19 augusti 2019.

Hos oss kommer du att få arbeta tillsammans med ett erfaret och positivt arbetslag. Du kommer att arbeta med både grupper med yngre barn som öppet kyrkis och miniorer, med familjegudstjänster och aktiviteter kring skolloven. Du kommer att ha kontakt med såväl barnen som deras familjer.

I tjänsten ingår också arbete med konfirmandgrupperna, och då ingår helgtjänstgöring och lägerverksamhet.

Vi vill att du skall ha en pedagogisk utbildning och gärna erfarenhet från arbete i förskola, skola, församling eller fritidsverksamhet.
(Församlingspedagoger har företräde till tjänsten)

Vi vill att du skall ha god samarbetsförmåga, initiativkraft och vilja att utveckla det pedagogiska arbetet i pastoratet tillsammans med oss andra. Du förväntas kunna arbeta både självständigt och tillsammans med oss andra i arbetslaget.

Du skall dela Svenska kyrkans tro, liv och värderingar och känna glädje över att dela dem med andra. Du är själv döpt, konfirmerad och naturligtvis medlem i Svenska kyrkan.

Körkort och tillgång till bil är ett måste då vi arbetar över ett stort geografiskt område.

Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna Tf kyrkoherde Linda Solem, tel 060 - 535536

Vid erbjudande om anställning ska utdrag ur belastningsregistret uppvisas.

Ansökan till tjänsten vill vi ha senast 30 juni

Ansökan med utbildningsbevis, CV och referenser skickas till indalens.pastorat@svenskakyrkan.se alternativt i pappersformat till:
Pastorsexpeditionen
Viljansvägen 19
855 61 KOVLAND

Barn och unga

Barn och unga är inte kyrkans framtid. De är kyrkan här och nu! Välkomna till vår verksamhet för barn och unga i Indalens pastorat!

Hur går det till?-om att vara konfirmand

Här får du svar på de flesta av dina frågor om konfirmandläsningen!