Välkommen till vår nya pastorsexpedition!

Efter lång tid av planerande, byggande, inflyttning och möblering är nu vår nya pastorsexpedition med tillhörande lokaler för församlingsarbete klar och igång! Kom och hälsa på oss!

I veckorna kring påsk kunde vi äntligen ta vår nya pastorsexpedition i bruk! Vi har nu alltså flyttat från våra lokaler på Viljansvägen till nya, fräscha lokaler, sammanbyggda med det befintliga församlingshemmet i Sättna.

I det nya huset har vi alltså kvar de lokaler vi hittils använt för församlingsverksamhet och barn- och ungdomsverksamheten, men i den nya delen finns pastorsexpedition, personalutrymmen, konferensrum och ett samtalsrum.

Pastorsexpeditionen är gemensam för alla våra fyra församlingar och du är alltid välkommen hit! Vi har i regel öppet 8-16 vardagar, med lunchstängt mellan 12-13. Kom gärna och ta en titt på våra fina, nya, ändamålsenliga lokaler!

På pastorsexpeditionen har våra präster, kyrkomusiker, pedagoger och vår vaktmästare Tomas sina arbetsplatser. Här hittar du också vår administrativa personal Ewa och Ulf, som gärna hjälper dig med bokningar av kyrkliga handlingar, uthyrning av lokaler, gravärenden mm.