Söndagen efter jul

"Vad är det egentligen för dag idag?" Julens dagar brukar ställa till det i skallen på oss. Julafton, annandag, nyårsafton... firningsdagarna blir viktigare än veckodagarna den här tiden. Men idag är det söndag - och vi firar såklart gudstjänst!

Söndag 29 december 11.00

Mässa i Sättna kyrka. Vi fortsätter att ta till oss julens stora budskap och delar brödet och vinet i Herrens måltid. Enkelt kyrkkaffe i kyrkan.

Julen i våra kyrkor

Julen är en stor högtid, full med glädje, ljus och gemenskap. Men julen kan också vara en tid av eftertanke, reflektion och stillhet. I julens gudstjänster i våra kyrkor hittar du både julglädjen och stillheten.

Jul - vad är det?

Juklappshets, knäckkok, vidbränd skinka, "stilla natt" sen i oktober... Vad är julens budskap till oss?