Foto: Björn Vilfordsson/BLV-photography

Påsknatten -8 april

Nyhet Publicerad Ändrad

Kristus är uppstånden! Ja, han är sannerligen uppstånden! I nattens mörker segrar ljuset. Vid gravens bredd segrar livet. Kristus har uppstått!

Något av det som är både omöjligt att förklara och grunden hela kyrkan står på, är att Jesus Kristus övervann döden och blev levande igen. Påskens händelser ger oss hopp och glädje. Vi får samlas och fira livets seger över döden i påsknattens mässa!

23.00 Påsknattsmässa i Sättna kyrka
Förnyelse av doplöftena, ljuständning m.m. Konfirmanderna deltar.
Ta gärna med rispapperslyktor till Sättna att skicka upp efter mässan!

Vill du vara med och medverka i påsknattsmässan? Vi behöver alltid hjälp med olika uppgifter i mässan! Du behövs!

Hör av dig till Jermunn Solem (se nedan) eller dyk upp i Sättna kyrka vid 21.00!

PÅSK 2023

Påsken är kyrkoårets största högtid. Vi firar det viktigaste och centralaste i vår tro: Kristi uppståndelse från de döda! Här kan du läsa mer om stilla veckan och påsken och hur du kan fira med oss i Indalens pastorat! Du är välkommen att dela det stora dramat med oss!

Dop

Tre handfullar med vatten. Oavsett om det är en förundrad bebis, en fnittrig konfirmand eller en äldre man, säger Gud - Jag älskar dig - vi hör ihop.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben