Miniläger med konfirmanderna

Våra konfirmander har haft ett miniläger med övernattning på hemmaplan - här kan du se bilder på vad vi hittade på!

Lägret inleddes med ett besök i Selånger, vid kyrkoruinen och på Pilgrimscentret, där vi lärde oss mer om den helige Olav och pilgrimstanken.

Selångers församlings diakon Helene berättar för oss om den helige Olavs historia. Foto: Jermunn Solem
Lunch på pilgrimscentret. Foto: Jermunn Solem
Samling på pilgrimscentret. Foto: Jermunn Solem

Efter lunch mötte vi dramapedagogen Håkan Borgsten, och fick arbeta med oss själva, både insidan och med kroppen.

Pyramidbygge! Foto: Jermunn Solem
Håkan staplar konfirmander! Foto: Jermunn Solem

Efter middagen hade vi lektion om Bibeln, och på kvällen fick konfirmanderna en alldeles egen konsert med musikern Arve Solli i Indals kyrka.

Arve Solli sjunger med och för konfirmanderna. Foto: Jermunn Solem

På söndagen förberedde konfirmanderna mässan i Indals kyrka. Några tillverkade nya textilier till kyrkan och några bakade nattvardsbrödet:

Konfirmander målar altarduk. Foto: Jermunn Solem
Tar man tre penslar så går det fortare? Foto: Jermunn Solem