Konfirmandledare

Knappt har konfirmanderna hunnit gå ut ur kyrkan förrän det finns möjlighet för dig som är konfirmerad att anmäla intresse för att var ledare i nästa grupp! Läs mer och anmäl dig här!

Precis som vanligt kommer det att finnas två grupper att gå och läsa i. Båda grupperna kommer att läsa en helg i månaden, några timmar varje dag. En grupp håller alltid till i Sättna kyrka och församlingshem (Kovland) och den andra kommer omväxlande att vara i både Indal, Liden och Holm. Du väljer själv vilken grupp du helst vill vara med i, eller om du vill vara med i båda.

Peppa gärna de nya åttorna att komma, och om du känner någon som inte bor i våra församlingar, men som ändå skulle vilja gå och läsa i någon av grupperna, så går det SJÄLVKLART bra!!

Ni som vill vara ledare träffas i församlingshemmet i Sättna (Kovland) 12 september 17 för en genomgång av vad ni som ledare skall göra och tänka på. Träffen avslutas med en andakt i Sättna kyrka och vi är klara runt 20.00. Vi bjder också på lite mat medan vi träffas.

Det är också jättebra om ni som vill vara ledare kan komma på inskrivningsgudstjänsterna, så konfirmanderna får se er, och så jag vet vilka jag har att räkna med. Självklart kan inte alla bli ledare, och vet du med dig att du haft dålig närvaro som konfirmand osv. är kanske inte det något för dig att vara ledare… Du kan anmäla dig direkt vid träffen den 12:e – eller skicka in blanketten bredvid!

Uppropet för Indal Liden Holmgruppen är i Indals kyrka, 9 september kl 11.00

Uppropet för Sättna gruppen är i Sättna kyrka, 9 september kl 18.00

Ja, jag vill gärna bli ledare!

Kryssa i vilken/vilka grupper du vill vara ledare i!

Drop-in-dop i Lidens gamla kyrka

Det ska vara enkelt att låta döpa sig eller sitt barn, och framför allt - det är aldrig för sent! Vi inbjuder alla till drop-in-dop i Lidens gamla kyrka lördagen den 31 augusti, 2019, kl 11-15 OBS!!! BARA EN TID KVAR! KLOCKAN 11. FÖR ATT BOKA - RING 060 -- 910 09