Foto: Benjamin Bahktiari

Konfirmanderna har haft Mini-läger i Indal

Nyhet Publicerad Ändrad

Helgen 27-28 januari samlades alla pastoratets konfirmander i sockenstugan i Indal för ett "mini-läger" på hemmaplan.

Vi hann med mycket denna helg - konfirmanderna fick sina Biblar och började lära sig hur man använder dem, vi hade besök av två dramapedagoger från Östersund som under fyra hela timmar arbetade med olika övningar om självförtroende och värderingar. På lördagkvällen fick konfirmanderna möta Tobias Lundmark från Skellefteå som berättade om sitt liv - en stark upplevelse för oss alla - och sjöng för oss.

På Söndagen arbetade konfirmanderna på olika sätt med att förbereda söndagens mässa - några av dem bakade nattvardsbrödet, andra målade en altarduk och ett kalkkläde och några möblerade kyrkan. Efter lunch fick vi återigen besök - denna gång av polisen Fredrik Gilderstam från Härnösand som berättade om sitt arbete och hur vi lever tillsammans i samhället.

Foto: Benjamin Bahktiari

Kyndelsmässodagen

Kyndelsmässodagen är ljusets dag i vårt kyrkoår. Lär dig mer om denna dag och se vilka gudstjänster vi firar!