Foto: Alex & Martin /Ikon

KONFIRMAND 20-21

Nyhet Publicerad Ändrad

Du som börjar åttan i höst är välkommen att anmäla dig till vår konfirmationsverksamhet. Ta chansen att lära dig mer om dig själv, om Gud, om livets stora frågor - och att ha ROLIGT!

Vem är jag? Duger jag? Finns Gud? Vad händer då man dör? Kan jag lita på mina kompisar?

Det kan vara några av de frågor som snurrar i huvudet på dig som är tonåring. Då kan konfirmationen vara något för dig! Tillsammans får vi på olika sätt tänka över sådana frågor, vi åker också på läger, sysslar med drama, fikar, leker och mycket, mycket mer.

I vårt pastorat kan du välja mellan två olika sorters konfirmationsläsning!

Om du vill gå under skolåret och sprida ut tillfällena då du träffas, så har vi två olika grupper, en som främst riktar sig till de som går på högstadiet i Liden och en för de som går på högstadiet i Bergsåker.
Vi träffas en helg i månaden under terminerna och åker på två läger – ett “minläger” med en övernattning på hemmaplan och ett läger på fyra dagar I fjällen, veckan efter sportlovet. Konfirmationen blir helgen efter skolavslutningen, 10 och 11 juni. Den gruppen leds av prästen Jermunn Solem.

Om du istället vill läsa mer koncentrerat erbjuder vi också konfirmationsläsning I början av sommarlovet. Då börjar du direkt efter skolavslutningen och går mellan klockan 9-15 varje dag 12juni – 3 juli med konfirmation  söndagen den 4 juli I Holms kyrka. Självklart har ni ledigt midsommarhelgen och ni får också åka på ett läger Datum och detaljer om det lägret återkommer vi om. Denna grupp leds av prästen Eva From

Intresserad?

Anmäl dig direkt här nedan!

(Vill du läsa under terminerna går det också bra att komma direkt till inskrivningsgudstjänsterna; för Indal-Liden-Holm-gruppen den 13 september kl. 11.00 i Indals kyrka och för Sättnagruppen 20 september kl. 11.00 i Sättna kyrka – vill du däremot läsa under sommaren -21 måste du anmäla dig via hemsidan!)

Har du frågor eller funderingar går det bra att skriva dem nedan också!

Ja! jag vill bli konfirmand!

Kryssa i vilken grupp du vill delta i!

Hur går det till?-om att vara konfirmand

Här får du svar på de flesta av dina frågor om konfirmandläsningen!