Foto: Pixabay

Julkul i Indal

Vill du förbereda julen med oss med pyssel och annat?

Kom och pyssla, fika och sjung julmusik med oss i Indals sockenstuga!
Söndag första advent, 2 december, klockan 15-17 är sockenstugan öppen för alla som vill vara med! Efter julpysslet firar den som vill sen adventsgudstjänst i Indals kyrka klockan 18! Välkomna!

18 november: "Vaksamhet och väntan"

Vårt kyrkoår börjar gå mot sitt slut och texterna handlar om vår väntan på Kristi återkomst. Dagen vi längtar efter då vi får samlas till den stora festen hos Gud.

Första advent i våra kyrkor

"Hosianna Davids son" och "Bereden väg för Herran" klingar under kyrkvalven och vi får åter igen samlas för att tända det första ljuset i den dunkla vinterdagen. Ljuset växer - han är på väg!

Vad är advent?

Redan i oktober börjar de första tomtarna krypa fram ur vrårna. Julmusiken börjar flöda i november. I vårt mörka norden finns en obändig längtan efter jul och ljus. I kyrkan kallar vi denna längtan "advent" - julens förberedelsetid. Här kan du fördjupa dig i vad advent är!

Tycker du om att sjunga?

Gillar du att sjunga, men tycker att det skulle ta för mycket tid att regelbundet vara med i en kör? Då har vi ett förslag till dig!