Byggstart för pastorsexpedition

Om du åker förbi Sättna kyrka och församlingshem ser du att det är mycket aktivitet där. Det är vår nya pastorsexpedition som tar form.

Idag finns pastorsexpeditionen för Indalens pastorat inrymd längst ner i punkthuset i Kovlands centrum. Sju personer har sin dagliga arbetsplats där, och vi är i dagsläget väldigt trångbodda. Det är dessutom svårt att hitta parkeringsplatser för både personal och alla våra besökare.

Nu har vi börjat bygga på en ny pastorsexpedition som skall byggas ihop med församlingshemmet i Sättna så att vi bättre kan utnyttja våra lokaler.

I mars 2020 beräknas den nya expeditionen med både offentliga lokaler och personalutrymmen kunna invigas.

I samband med med bygget kommer församlingshemmet i Sättna inte att vara tillgängligt för verksamhet och uthyrning fr o m 1 oktober fram till invigningen av våra nya lokaler.

Markarbeten pågår. Foto: Jermunn Solem
I samband med byggstarten togs också den gamla granhäcken bort vid Sättna kyrkogård. Foto: Jermunn Solem

Saneringen av Lidens gamla kyrka

Är du nyfiken på vad som egentligen hände i Lidens gamla kyrka under tiden den var stängd för sanering och konservering? Välkommen på en intressant kväll!