Återöppnande av Lidens gamla kyrka

Efter ett långt arbete med sanering och konservering under 2017 får vi nu i glädje och tacksamhet åter ta Lidens gamla kyrka i bruk.

Söndagen den 10 juni kl 11.00 tar vi åter Lidens gamla kyrka i bruk. Vi indleder med en festlig gudstjänst med kör, musiker, pastoratets präster och föredrag av konservator Eva Körberg-Mårtensson. Efter gudstjänsten blir det kyrkkaffe med smörgåstårta. Vi har partytält, så räds ej eventuellt regn och rusk! Alla välkomna!

Vårkonsert i Sättna kyrka

Torsdag 6 juni klockan 18.00 är det dags för kören Kör'ns traditionella vårkonsert i Sättna kyrka.

Nya kyrkohandboken tas i bruk!

20 maj - på pingstdagen - tar Svenska kyrkan sin nya kyrkohandbok i bruk.I vårt pastorat markerar vi detta med en festmässa i Sättna kyrka med musiker, konfirmanderna m fl.