Foto: Henrik Bjälvik

2018 års konfirmationer

Snart är det dags för våra två konfirmandgrupper att konfirmeras!

Lördagen den 2 juni firas konfirmationsmässa i Lidens kyrka klockan 11.00 för den grupp av konfirmander som kommer från Lidens och Indals församlingar.

Söndagen den 3 juni firas konfirmationsmässa i Sättna kyrka klockan 11.00 för den grupp av konfirmander som kommer från Sättna församling.

Konfirmanderna själva skall vara i respektive kyrkas sockenstuga/församlingshem klockan 9.00

Fotografering av konfirmanderna kommer att äga rum onsdag 30 juni 17.00 för Indal-Liden gruppen i Lidens kyrka och samma tid fredag 1 juni för Sättna gruppen i Sättna kyrka.

Fotograf är Karolina Sjöström på studio Be-you-tiful:

Nya kyrkohandboken tas i bruk!

20 maj - på pingstdagen - tar Svenska kyrkan sin nya kyrkohandbok i bruk.I vårt pastorat markerar vi detta med en festmässa i Sättna kyrka med musiker, konfirmanderna m fl.

Återöppnande av Lidens gamla kyrka

Efter ett långt arbete med sanering och konservering under 2017 får vi nu i glädje och tacksamhet åter ta Lidens gamla kyrka i bruk.