Möt mig!

Kyrkan, församlingen, består av människor. Här kan du få möta några av oss som finns i Indalens pastorat!

Svea - snäll och omtänksam

De flesta i Liden känner Svea. Under 30 år såg hon till att förse alla med god mat, ett varmt leende och några vänliga ord. Och hon ses ofta i kyrkan som en av Lidens mest trogna gudstjänstbesökare.

Annika sjunger i kyrkokören

En stor och härlig familj, ett ständigt växande jordbruk, ett gammalt hus med stora rum är livet för Annika Håkansson i Dacke. Från att alltid ha fullt upp har lite fritid börjat smyga sig in i Annikas liv som gjort det möjligt att t.ex. få sjunga i kyrkokören.

Holger lever gott i Vike

Ett fritt liv med naturen omkring sig har Holger Sahlin i Vike. Här lever vi gott, säger han. Jobb i skogen, som målare och som vaktmästare i skolan i Anundgård och Liden har det bland annat blivit för Holger. Vike ideella förening har också fått mycket av Holgers tid. Holger vurmar för sin bygd.

Ett välkänt ansikte på bygden

Möt Elisabeth som arbetade i 38 år i Indalens pastorat. Hur minns hon den tiden?

Det är skönt att gå till kyrkan

I kyrkan bland alla medelålders eller äldre märks Jonas; ung, lång och kille. Men han gillar kyrkan. ”Det är en skön avkopplande miljö här”, säger han.

Ett vänligt och välkänt ansikte

Mitt liv är bra och min ambition är att vara förnöjsam. Tänk vad bra vi har det. Jag hoppas på att få vara frisk och fortsätta försöka göra gott varje dag

Om oss!

Här hittar du information om församlingarna, vilka våra förtroendevalda är, våra verksamhetsberättelser, budget, årsredovisningar et c.

Vår verksamhet

I våra församlingar finns förutom gudstjänsterna och de kyrkliga handlingarna mycket annan verksamhet. Varje dag händer något! Välkommen att upptäcka vad vi gör tillsammans - och hittar du något som intresserar dig är du alltid välkommen!