Julen i våra kyrkor

Hur vill Gud möta oss? Med makt, styrka och krav? Nej. Gud möter oss i det mest sårbara och utsatta som finns, ett nyfött barn. Dela julens budskap om tillit, kärlek och ljus i våra kyrkor under julen!

Julböner på våra äldreboenden

Välkomna att fira julens budskap även på våra äldreboenden!

Samling vid krubban

Var med och bygg upp vår julkrubba och lär dig mer om alla som bor i den!

Julnattsmässor

Hur liten kan Gud bli? Ett nyfött barn i djurens matho, en bit bröd och en klunk vin, en blick av kärlek... I midnattens timma får klockorna kalla till julnattsmässa med ljus i mörkret.

Julottor

Julottan är juldagens morgongudstjänst. I julmorgonens mörker söker vi oss till krubban i stallet. "Var hälsad sköna morgonstund!"

Julkonsert

I mellandagarnas lugn får vi möjlighet att njuta av en julkonsert i Indals kyrka.

Julklappsbekymmer?

Julen är på många sätt givandets högtid - men ibland är det inte lätt att veta VAD man skall ge bort. Var lugn! Här kan du få tips och idéer!

Annandag jul

Annandagen talar till oss om julens konsekvenser. Har vi mött Guds kärlek i det nyfödda barnet utmanar vår tro oss till handling och vittnesbörd.

Nyårshelgen

"Giv, o Jesus fröjd och lycka. Ett nytt år går åter in..." Under nyårshelgen får vi tacka för det gamla året och lägga det nya i Guds händer. Fira gudstjänst med oss!

Trettonhelgen

"Gläns över sjö och strand, stjärna ur fjärran..." Visa män och en stjärna, gåvor till nyblivna föräldrar... Julen fortsätter med trettonhelgens budskap om stjärnan som visar vägen.

Jul - vad är det?

Juklappshets, knäckkok, vidbränd skinka, "stilla natt" sen i oktober... Vad är julens budskap till oss?