Hälsa på hos oss!

Planerar du en resa? Kanske med din församling, förening eller själv - som turist eller pilgrim? Du är välkommen att hälsa på hos oss och besöka våra kyrkor och församlingar!

I Indalens pastorat finns många spännande kyrkor och miljöer som är väl värda ett besök. Låt oss hjälpa dig att skräddarsy ditt besök! Vill du t ex. ha en guidning i Lidens gamla kyrka? Letar du efter någonstans att äta din matsäck eller behöver tips på ställen att beställa fika för din grupp?

Hör av dig till oss så hjälper vi dig!

Samtliga våra kyrkor tar gärna emot besök efter överenskommelse och vid besök av grupper ställer vi självklart upp med gratis guide och/eller en enkel andakt. Lidens gamla kyrka är stängd under vintern, men under sommarmånaderna är den öppen dagligen.

Vill du boka ett besök hos oss, är du välkommen att ringa pastorsexpeditionen på tel 060 - 910 09, att maila indalens.pastorat@svenskakyrkan.se eller använda formuläret nedan!

Vi hjälper dig! Välkommen!

Här kan du boka ett besök hos oss! Fyll i formuläret och tryck på knappen, så hör vi av oss till dig. Observera att besöket inte är bokat förrän Du fått en bekräftelse från pastorsexpeditionen.

Lidens kyrka

Lidens kyrka är en fantastisk byggnad, full av detaljer och färg. Söker du den stora kyrkan med den nära gemenskapen så är du välkommen till Liden!

Lidens gamla kyrka

Lidens gamla kyrka är en populär dop- och vigselkyrka. Den medeltida kyrkan med sin fantastiska omgivning lockar besökare från när och fjärran.

Holms kyrka

Holms kyrka i Anundgård överraskar. Den ligger som en liten miniatyrkatedral nära Holmsjöns strand. Nygotik och färgspel från altarfönstren lockar tanken vidare...

Sättna kyrka

Om du tittar upp i taket, är det alltid sommar i Sättna kyrka! Välkommen till en öppen och ljus kyrka med många möjligheter!

Indals kyrka

Trygg och gammal med sina vita murar, sin fantastiska orgel och sin ovanliga klock-klämtning ligger hon där, Indals kyrka. I sig rymmer hon tro och historia - och en dörr utan motstycke!

Att låna eller hyra våra lokaler

Behöver du någonstans att hålla till? Det kan vara ett möte för din förening, en informationsträff om något, ett fika efter ett dop eller en begravning... Behöver du en lokal för en utbildningsdag för ditt arbetslag och vill komma bort lite? Ibland vill man eller kan man inte hålla till hemma. Det kan vara skönt att ha gott om utrymme! I alla våra fyra församlingar finns samlingslokaler. De kan hyras av dig som privatperson eller av föreningar/företag.