Blomsterfonderna

I pastoratet finns tre blomsterfonder.

Blomsterfonderna tar emot gåvor, som kondoleanser från de som vill uttrycka sitt deltagande till de anhöriga till någon som avlidit. När någon skänkt en gåva skickas ett minnesblad till de anhöriga på begravningen, där det också går bra att lämna en hälsning.
Blomsterfonderna använder gåvorna bl a till försköning av kyrkogårdarna, inventarier till kyrkorna, blommor till äldreboenden m.m.

Vill du komma i kontakt med blomsterfonderna  eller skänka pengar?
De som sköter dem är:

Holms blomsterfond:
Ing-Marie Nordberg Wikholm
mobil: 070-232 09 71
Swish: 076-767 41 29  e-post: ingmarie.nordberg@gmail.com

Indals blomsterfond:
Barbro Eckmyhl
hem: 060 921 91
mobil: 070 589 16 56  e-post: barbro.eckmyhl@telia.com

Lidens blomsterfond:
Monika Karlsson                                                                                                            mobil: 070-692 28 53 e-post: 0692-21059@telia.com

ÅRSMÖTE HOLMS BLOMSTERFOND

Söndag 30/4 har Holms blomsterfond årsmöte i församlingshemmet efter gudstjänsten 18.00

Begravning

När någon har dött är begravningen viktig. Vi behöver få samlas och ta farväl och dela våra minnen för att kunna gå vidare i livet.

Kyrkfönster i Indals kyrka

Bikt

Bikt är att enskilt tillsammans med en präst, få samtal om något som blivit fel i livet, få bekänna sin synd och få förlåtelse. Här kan du läsa mer om vad bikt är.

Kontakta oss

Vi är många som arbetar i Indalens pastorat. Här kan du hitta kontaktuppgifter till oss. Tveka inte att höra av dig!