Barn och unga

Barn och unga är inte kyrkans framtid. De är kyrkan här och nu! Välkomna till vår verksamhet för barn och unga i Indalens pastorat!

En stadig grund att stå på och en chans att träffa andra barn och föräldrar. Det vill vi ge genom våra församlingars barnverksamhet! Beroende på barnens ålder innehåller verksamheten lekar, pyssel, fika, sång, funderingar över viktiga saker och arbete med Bibelns berättelser. Barn och föräldrar inbjuds att delta i våra gudstjänster. Ibland arbetar vi med något större projekt, som t ex musikaler.

Öppet kyrkis

Kyrkis är en mötesplats för föräldrar som är hemma med sina barn. Här finns möjlighet att lära känna andra föräldrar, tid för samtal och barnen kan leka och ha skoj.

Miniorer våren 2024

Går du på lågstadiet - årskurs 1-3? Tycker du om att leka, pyssla och umgås med kompisar? Då är det dags att anmäla dig till miniorerna!

Juniorer i Sättna våren 2024

Tycker du om att sjunga, spela teater, pyssla och ha roligt tillsammans med dina kompisar? Då kanske Juniorerna är något för dig?!

Vill du ha en egen Bibel?

Är du fem år och vill få en alldeles egen "De yngstas Bibel"? Då är du välkommen till oss!

Pokéwalk

Nu har vi varit ute och jagat pokémons igen!

Clownen Daff-Daff på besök!

Söndagen 12 februari kom clownen Daff-Daff på besök till familjemässan i Sättna kyrka!

Dop

Tre handfullar med vatten. Oavsett om det är en förundrad bebis, en fnittrig konfirmand eller en äldre man, säger Gud - Jag älskar dig - vi hör ihop.