En vårblomma med lila och vita kronblad.

Huskvarna pastorat

Vi finns här för gemenskap och stöd, i glädje och sorg och allt däremellan. I vilken livssituation du än befinner dig, vi finns här för dig! Välkommen till våra verksamheter och mötesplatser i HAKARP, HUSKVARNA och ÖXNEHAGA.

Närbild på en påsklilja.

Välkommen att fira påsk i i våra kyrkor

Glädje, rädsla, förtvivlan, tomhet och hopp! Påskens händelser bjuder på mycket dramatik. Från mörker till ljus – välkommen att fira kyrkans största högtid.

En krans av taggiga kvistar.

Varför firar vi påsk?

Påsken är kristendomens viktigaste helg. Vi firar den för att påminna oss om att Jesus uppstod några dagar efter att han hade dött på korset.

Det händer i våra kyrkor

Här kan du läsa om vad som händer i Huskvarna pastorat.

Lunchmusik i Huskvarna kyrka

Njut av en stunds musik vid lunchtid. Här hittar du vårens program.

Kyrkguiden

Ladda ner appen Kyrkguiden för att enkelt kunna se vad som händer i våra kyrkor.

Illustration av blommor i olika färger.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Påsken är en tid för hopp och nytt liv. Var med och be på bönewebben – och låt hoppet växa.

Garpa skans kapell i vårljus

Aktuellt hos kyrkogårdsförvaltningen

Här hittar du information om vad som händer eller är på gång inom kyrkogårdsförvaltningen i Huskvarna pastorat.

Vårplantering av penseér

Vårplantering av penseér på våra kyrkogårdar påbörjas under vecka 16.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben

Vi tror på alla människors lika värde. Vi gör skillnad.