Vaktmästare till Trångsund Skogås församling - 100%

Trångsund Skogås församling är en av fyra församlingar i Huddinge pastorat. I församlingen bor 26 000 människor, vi har två kyrkor – Mariakyrkan som ligger mitt i Skogås centrum och Tacksägelsekyrkan som ligger vackert invid en begravningsplats.

Som vaktmästare i Trångsund Skogås församling är du en aktiv del i det praktiska församlingsarbetet för båda våra kyrkor i Skogås och Trångsund. Du är en del av serviceteamet och i arbetsuppgifterna ingår bland annat följande:
•    Förbereda kyrkorummet inför begravning, dop, vigsel, gudstjänst och konserter.
•    Leda gravsättning.
•    Ha ett huvudansvar för skötsel och vård av miljön i kyrkorummen i församlingen
•    Inre och yttre fastighetsskötsel samt mindre reparationer av byggnadens inventarier vid behov.
•    Iordningsställande av lokaler i församlingssal inför olika samlingar och externa bokningar.
•    Ansvara för tvätt och strykning av liturgisk utrustning.
•    Välkomna människor som söker sig till kyrkan.
•    Vid behov medverka i församlingens serveringar

Förutom tjänstgöring vanliga veckodagar kommer du att arbeta ett antal helger, storhelger och på kvällstid.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett diakonalt förhållningssätt, du har förmåga att skapa en varm och trivsam miljö. Du är en lagspelare, men har förmåga att arbeta självständigt, du är positiv och nyfiken.
Du har inga problem med att jobbet ibland kan vara fysiskt tungt, praktiskt i sitt utförande eller kräver att du har koll på många saker på en gång. För att trivas i rollen ska du känna dig bekväm i den kyrkliga miljön och kunna möta människor i livets alla skeden på ett värdigt sätt. Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värdegrund.

Tidigare erfarenheter
Du har gymnasienivå som grundnivå och önskvärt är om du arbetat i serviceinriktade miljöer tidigare. Du har kunskaper i fastighetsskötsel och gärna tidigare erfarenhet som vaktmästare.
Du har gärna körkort behörighet B och har god datavana.

Anställning
Tjänsten är på 100%, tillsvidareanställning. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Ansökan
Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan innehållande CV och personligt brev till hks@svenskakyrkan.se, senast den 27 november 2022. Märk din ansökan Vaktmästare Skogås Trångsund. Intervjuer sker löpande.