Samtal och stöd i Huddinge församling

Välkommen att kontakta oss om du vill prata med någon. Vi erbjuder enskilda samtal i telefon eller på plats.

Tveka inte att höra av dig! Om du känner dig ensam, orolig, uttråkad, ledsen, glad, behöver hjälp - hör av dig. Vi lyssnar och pratar gärna med dig. Både präster och diakoner är utbildade i själavård och är vana vid att samtala med människor. Har du haft kontakt med någon annan yrkeskategori som församlingspedagog och du vill samtala med någon av dem går det lika bra.

Vi samtalar gärna via telefon. Ring växeln på telefonnummer 08-588 697 00 och berätta att du vill prata med någon, så kopplas du vidare.

Vi har också diakonal frukost i Prästgården på torsdagar 9.00-11.00, då vi bjuder på fika utomhus. Det finns också möjlighet att ha ett enskilt samtal.

På kvällar och nätter finns jourhavande präst. Jourhavande präst tar emot samtal alla dagar 17-08, även om du befinner dig utomlands. Ring 112 och be att få bli kopplad till Jourhavande präst. Den som svarar är präst inom Svenska kyrkan.
Som alla präster har också prästerna i jouren absolut tystnadsplikt. Samtalet bandas inte och det som sägs stannar mellan er.