Diakoniprojektets slutrapport

Nyhet Publicerad

Diakoniprojektet är ett projekt som pågått i Hortlax församling mellan åren 2017-2019. Nu går projektet mot sitt slut och det finns en intressant slutrapport att ta del av.

Målet med diakoniprojektet var att utforma en lokalt anpassad diakoni samt öka antalet ideella med tio procent. Det genomfördes intervjuer, studiebesök och träffar med olika instanser - tack alla ni som bidrog!

Tack vare er medverkan kunde projektet se fem olika behovsområden. Behoven handlade om gemenskap, vila, stöd i livet, tankeutbyte och kunskap om kyrkan. Med den kunskapen har behovsanpassad verksamhet startats, som föräldrautbildning, studiehjälp, föreläsningsserie, sommarcafé, gång och sång till hälsa, snickarglädje, familjeutflykter med buss under sommaren, Hortlaxdagen i samarbete med lokala föreningar och mycket mer.

Här kan du ladda ner slutrapporten.

Välkommen till Hortlax församling!