Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Rosornas kapell öppnas för dig som söker stillhet

Nyhet Publicerad Ändrad

När omvärlden är orolig är det bra att få söka stillheten. Rosornas kapell på kyrkogården hålls därför öppet vardagar 09.00–15.00.

Det är lätt att känna både oro och förtvivlan när nyheterna fylls av svarta rubriker. Men det finns hopp. Gud har lovat att han går vid vår sida även när det ser mörkt ut. Gud kan du möta vart som helst men i kyrkan är det inte så mycket annat som stör. För alla som vill ha en stunds stillhet, kanske be eller tända ett ljus hålls Rosornas kapell nu öppet varje vardag 09.00–15.00 med undantag för de tider då det är begravningar. Kyrkans personal finns i närheten om du skulle vilja prata med någon. Varmt välkommen.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Kyrkan ställer om i corona-tider

är kan du läsa mer om de beslut församlingen fattat för att minimera risken för smittspridning i samband med gudstjänster och andra delar av kyrkans verksamhet.