Konfirmation Shanghai 2015
Foto: Jonas Alvan

Shanghai

I Shanghai möts vi till gudstjänst en gång i månaden i Community Church, Hengshan Road 53

Svenska kyrkan har just nu ingen verksamhet i Kina på grund av  att vi inte kan få visum för religiös verksamhet.

En gång i månaden kommer Svenska Kyrkans präst till Shanghai för samtal, gudstjänster, konfirmandsamlingar osv.

Shanghai Community Church på 53 Heng Shan Lu är vår "hemkyrka" i Shanghai. Det är en lokal kinesisk församling som öppnar sin kyrka för att vi skall kunna fira svensk gudstjänst tillsammans. På söndagarna är det fullt av människor som samlas till flera gudstjänster i denna kyrka. Då finns det inte möjlighet för oss att vara där, därför firar våra gudstjänster på lördagar kl.16.00.

Intill kyrkan finns det en härlig trädgård där vi samlas efter gudstjänsten och fortsätter samtal och gemenskap med kyrkfika.

Om du vill veta mer om det som händer i Shanghai kan du beställa vårt nyhetsbrev.

Varmt välkomna !

Hitta till
Shanghai Community Church. Hengshan Road 53

MTR Linje 1 Hengsan Road Station, exit 4, gå till höger på Hengshan Road, ca 150 m