Ta med en vän

Nyhet Publicerad Ändrad

... eller följ med och se! Särskilt fokus i församlingen under januari och februari.

I Höganäs församling rör sig massor med människor varje vecka. Några kommer hit för att lämna barnen till körsången, många kommer hit för att de har ett ideellt uppdrag, andra kommer in för att tända ett ljus i kyrkan eller fira gudstjänst.

Nästan alla som kommer till Himmelsfärdskyrkan och församlingshemmet Himlagård regelbundet har en sak gemensamt, oavsett ålder och livssituation; de bär på en längtan efter ett sammanhang, tron på att det finns något mer bortom sig själv och glädjen i att få vara precis den man är.

Önskan är att ännu fler ska få upptäcka kyrkan och hitta sin plats här. Den 14 januari - 14 februari fokuserar vi särskilt på detta och vi uppmuntrar dig som redan känner dig hemma i kyrkan att dela med dig av den känslan och ta med en vän! Ta med dem till caféet, till sopplunch, till bönetimmen eller visa dem kyrkan. Eller visa något annat av allt det som händer.

I gudstjänsten den 26 januari kl. 10.00 blir detta tema synliggjort. Du som brukar gå i gudstjänst, passa på att ta med dig en vän, granne eller släkting som du vill visa din kyrka för.