Sommarlovsträffar för barnen

På sommaren brukar församlingshemmet vara en stillsam plats jämfört med det höga tempo som hålls under terminerna. Att varva ner är något vi alla behöver, men vi står inför en speciell sommar där många planer kanske blivit inställda. För alla barn som längtat efter en sommar full av roliga aktiviteter är det inte kört. Emma Svensson, ny barnledare i församlingen,  tycker det är tråkigt att barngrupperna inte ses på tre månader, därför kommer det hända saker även under lovet.

En gång i månaden organiserar hon barnträffar både för dem som redan går i församlingens barngrupper och för dem som vill prova för första gången. Deltagarna i barngrupperna får en särskild inbjudan, men syskon, kompisar och andra barn som får nys om träffarna är lika välkomna. Det utlovas typiska sommaraktiviteter med lekar och spel, kanske till och med lite vattenkrig. Självklart blir det fika också, för vad vore kyrkan utan fika? Tillsammans fixar vi ett roligt sommarlov.

Träffarna kommer att hållas 24 juni, 15 juli och 5 augusti kl. 13-15 och alla som vill hänga med får gärna kontakta Emma i förväg på telefon 042-36 21 85 eller epost emma.svensson2@svenskakyrkan.se