Medlemsundersökningen avslutad

Den stora medlemsundersökning som gjorts under våren är nu avslutad

Den stora medlemsundersökning som gjorts under våren är nu avslutad. Höganäs församling tackar alla er som tog tiden att fylla i enkäten. Det är ett viktigt steg i arbetet att bättre få lära känna församlingens medlemmar och därigenom kunna arbeta vidare i rätt riktning.

I enkäten fick 2000 slumpvis utvalda församlingsmedlemmar möjlighet att svara på frågor som rörde både kyrkan, Höganäs församling och livet i allmänhet. Nu återstår ett gediget arbete att registrera och analysera svaren. Registreringen görs av en oberoende person på annan ort och analysen görs av undersökningsledare Jonas Bromander, religionssociolog. Analysen kommer att redovisas för församlingens förtroendevalda och anställda den 3 oktober och allmänheten kommer få möjlighet att ta del av resultatet i samma veva.

När samtliga svar är registrerade kommer vi att lotta ut de fem vinnare som var och en får ta med en vän på en härlig dagstur till Lund. Vinnarna meddelas per post.