Hofors kyrka
Foto: Elisabet Larson

Gudstjänst, diakoni & mission

Att fira gudstjänst och utöva diakoni och mission är delar av församlingens viktiga uppdrag!

"Allt vad ni vill att människorna ska göra för er, det ska ni också göra för dem"

Matt 7:12
Kyrkorummet

Gudstjänst

Här kan ni läsa utdrag ur kommande söndags bibelläsning tillsammans med kollektplan och formulär för bön

Vårhimmel mellan träd

Frivillig - Ideell - Volontär

Benämningen är många och det är också uppgifterna. Men en sak är gemensam - önskan att vi blir fler! Anmäl dig i formuläret och bli en del av oss!

Parkbänk vid kanalen

Diakoni

I Svenska kyrkan vill vi finnas och stödja i livets svåra stunder. Kanske behöver du samtala i enskildhet med en präst som har tystnadsplikt.

Internationellt arbete

Svenska kyrkans internationella arbete innebär långsiktlig utveckling, snabb katastrofhjälp och kampen för en mer rättvis värld. I Hofors arbetar vi varje år med olika projekt.