Foto: Lina Beutler/IKON

Ekonomiskt bistånd & Akut diakoni

Församlingen har begränsade resurser att stödja ekonomiskt men Bergströmska fonden finns att ansöka ur för barnfamiljer och genom Akut diakoni finns möjlighet att ansöka om en "matkasse".

Ansökan om bistånd ska alltid ske hos någon av prästerna och i första hand hos Liisa Pirinen Johansson.

För att kunna ansöka behöver du boka tid hos Liisa Pirinen Johansson
telefon 070-416 70 51

Akut diakoni hjälper här i Hofors!

Akut diakoni hjälper människor här på orten och vi kan alla behöva hjälp i svåra situationer. Våra resurser och möjligheter är små men vi tar gärna emot bidrag och gåvor för att öka möjligheten att stötta där det verkligen behövs.

Gåva till Akut diakoni

Vill du stödja verksamheten finns möjlighet genom att scanna QR-koden, swisha 1232377356 eller bankgiro 969-2880 och sända in valfri gåva.
MÄRK gåvan AKUT DIAKONI.

Tack för ditt bidrag!

Ansökningar Bergströmska fonden

Ansökningar sker till Hofors församling fyra gånger om året. Önskar du få en ansökningsblankett till Bergströmska fonden så finns dessa på församlingens anslagstavlor i kyrkan och församlingshemmet. Fonden vänder sig till barnfamiljer i enlighet med villkoren i gåvohandlingen.

Kontaktpersoner Bergströmska fonden:
Liisa Pirinen Johansson, präst, telefon 070-416 70 51 (i första hand)
Anna-Lena Norén, kyrkoherde, telefon 070-416 70 50

Ansökningar Akut diakoni

Akut bidrag kan sökas hos prästerna men medlen som finns tillgängliga är starkt begränsade och består endast i frivilliga gåvor och kollekter.

Kontaktperson Akut diakoni:
Liisa Pirinen Johansson, präst, telefon 070-416 70 51 (i första hand)
Anna-Lena Norén, kyrkoherde, telefon 070-416 70 50