Parkbänk vid kanalen
Foto: Elisabet Larson

Du behövs hos oss

I gudstjänster och aktiviteter, oavsett om formerna är traditionella eller nyskapande, möter människor varandra och Gud. Tillsammans blir vi en kyrka – byggnaden är ingen kyrka utan människorna i den.

Vi behöver församlingsbor för att kunna vara kyrka i Hofors. Om du vill ansöka om medlemsskap eller om du vill vara med och hjälpa till så finns blanketter i länkarna nedan.

Många har hört berättas om mannen som blir överfallen av rövaren mellan Jerusalem och Jeriko och lämnas svårt skadad på marken. Där berättas om hur en förbipasserande präst viker åt sidan och går förbi och om hur en levit gör likadant. Berättelsen om hur den som tillslut tar hand om den utsatta, räddar honom, är en samarier. En av andra illa ansedd men en barmhärtig man. Den barmhärtiga samariern (Luk 10:25-37) väcker frågan om vilka vi är?

Varmt välkommen i gemenskapen!

Vill du bli medlem?

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan!

Vårhimmel mellan träd

Frivillig - Ideell - Volontär

Benämningen är många och det är också uppgifterna. Men en sak är gemensam - önskan att vi blir fler! Anmäl dig i formuläret och bli en del av oss!