Fysiska gudstjänster igen

Men också digitalt. Från och med 20 juni

Du kan gå på gudstjänst i sommar; utomhus, digitalt eller i Rolfstorps kyrka.

Från och med den 20/6 blir det fysiska gudstjänster i Rolfstorps kyrka kl. 18.00 varje söndag (Rolfstorp är i särklass störst av våra kyrkor. Det innebär att vi lättast kan hålla avstånd till varandra där.).

Församlingen fortsätter att sända en digital gudstjänst varje söndag kl. 11.00 från olika kyrkor i församlingen. Mässa kommer att firas i Rolfstorp en gång i månaden kl. 18.00.

Hjärtligt välkommen på  friluftsgudstjänst i Nösslinge 21/5 kl. 14.00, på Mäshult 14/6 ca kl. 10.00, i Gödestads kyrkoruin 21/6 kl. 18.00 och på Mäshult 5/7 kl. 18.00. Vi planerar också att fira Helgsmålsbön i Nösslinge utomhus tre lördagar under sommaren kl. 18.00: 4/7, 18/7 och 8/8. Friluftsgudstjänsterna ställs in vid regn.

Vi hoppas också kunna fira friluftsgudstjänst på Ekekullen ett antal gånger under sommaren. Givetvis gäller 50-personersregeln så länge som inga ändringar kommer från berörda myndigheter eller regeringen.

Många av församlingens kyrkor är öppna och det blir vägkyrka i Rolfstorps kyrka i sommar, om än lite annorlunda än tidigare år.

Välkommen att fira gudstjänst på nya och gamla sätt!