Magnolia Jazz band

Som en angenäm förlängning av sommarkvällsmusiken i Herrestads kyrka får vi kattigt besök; kom och lyssna till en blandning av traditionell jazzmusik och rhythm n´ blues!

Magnolia Jazzband i Herrestads kyrka: lördag 1 oktober kl 17

Magnolia Jazzband ble startet av Gunnar Gotaas i 1972, og er et av få band som spiller New Orléans Revival, en stilart som oppstod på førtitallet og bandt sammen tradisjonell jazzmusikk og Rhythm ’n’ Blues.

Magnolia Jazzband har gitt ut 13 LP-plater/CD’er og en DVD. Magnolia Jazzband har holdt konserter i Moskva, Singapore, Dubai, Spania, Italia, Sveits, Nederland, Belgia, Finland, Frankrike, Tyskland, Danmark, Sverige og USA (Seattle, San Diego og selvfølgelig New Orléans Jazz Festival).

Magnolia Jazzband har også holdt kirkekonserter over hele Europa. Spesielt verdt å nevne er den uforglemmelige kirkekonserten under jazzfestivalen i Molde i 1981 med New Orléans-sangerinnen Lillian Boutté, en konsert som også ble gitt ut på plate. Av andre som har sunget med Magnolia kan nevnes Topsy Chapman, Aline White, Thais Clarke, Juanita Brooks, Jan Harrington, Big Al Carson, Marva Wright, Anne-Marte Slinning og Tracee Main.

Besetning:

Anders Bjørnstad (trompet)
Gunnar Gotaas (trombone)
Georg M Reiss (klarinett/altsaksofon)
Håkon Gjesvik (piano)
Børre Frydenlud (banjo/gitar)