Walk for Future-vandring 18/8

Den nationella Walk for future-vandringen går mellan Bjärred och Lund den 18 augusti. Vi sluter upp med dem på Solnäs gård i Bjärred och fortsätter tillsammans med dem den 8 km långa vandringen in mot Lunds domkyrkoplats där vi blir mottagna och erbjuds möjlighet att vara med på en ekumenisk gudstjänst inne i Domkyrkan.
Alla tar ansvar för sin egen vandring och alla kostnader men har här möjlighet att göra det tillsammans med andra.

På vägen mot Domkyrkan passerar vi Värpinge gård och Petersgården. Väl framme på Domkyrkoplatsen finns möjlighet att köpa mat. Du kan ta dig själv ner till Solnäs gård och möta upp oss där eller åka tåg och buss med oss.

Klockan 9.00 senast samling på Knutpunkten vid Skånetrafikens expedition och vi går direkt till Öresundståget till Lund som avgår 9.10. Vi är i Lund kl 9.36 och tar buss 137 kl 10.03 till Fjelie by och går 500 meter till Solnäs gård och är där cirka 10.30. Då finns tid att fika medhavd matsäck eller äta lunch på gårdscaféet.

Klockan 11.30 -12.00  vandringen mot Lund tillsammans med många andra pilgrimer startar. Vi kommer fram till Domkyrkoplatsen i Lund ca 17.30.

Klockan 18.00 är det ekumenisk gudstjänst i Domkyrkan med Biskop Johan Tyrberg och S:t Thomas församling.
Var och en är fri att åka hem när de så önskar. Det går tåg från Lund C till Helsingborg ungefär varje halvtimme.

Man kan gärna anmäla sig till pilgrim@lundsdomkyrka.se

Läs mer på www.pilgrimsvagen.se och på www.walkforfuture.se