Advent i Svenska kyrkan Helsingborg

Fira advent hos någon som vet vad det handlar om :-) Den 2-3 december vill vi bjuda in dig till julstämning med levande julkrubba, julmarknad, körfest och gudstjänster.

Lördag 2 december

Julmarknad i Den Gode Herdens kyrka 11.00-13.00

Lotterier, servering, bind din egen julkrans, popcorn över öppen eld och julmusik.  All behållning går till Julkampanjen.

Söndag 3 december (1 advent)

Högmässa i Gustav Adolfs kyrka 10.00

Gustav Adolfs kyrkokör och Helsingborgs motettkör, Brass. Ida Wäreborn, Sofija Pedersen, Jessica G Nordqvist, Anna Kaaling präster. Medverkar gör också: Riikka Westerholm, Stefan Trygg, Ilse Stegö Stala och Sofie Kowalzcyk.

Adventsgudstjänst S:t Olofs kyrka 10.00

S:t Olofs kyrkas körsångare medverkar under gudstjänsten. Charles Hägg och Björn Gustavsson, präster.

Adventsgudstjänst i Den Gode Herdens kyrka 10.00

Sång av Helsingborgs Vokalensemble. Per Hjelmgren, präst.

Högmässa i Raus kyrka 10.00

Medverkar gör församlingens kör Carpe Diem och kammarkören Felicitas och till hjälp i psalmsången spelar en brasskvintett under ledning av Christer Ekstedt. Präster är Cecilia Karlén, Astrid Itzigehl och Frida Einarsson. Musik under ledning av Joachim Olsson och Marie Nanor.

Högmässa i S:ta Maria Kyrka 11.00

Maria Kyrkokör medverkar, George Chittenden, körledare och organist. Nils Tykesson, organist. Gudrun Erlanson och Björn Kjellström, präster.

Mässa i S:ta Anna kyrka 14.00

Medverkar gör: S:ta Anna kyrkokör under ledning av Boel Videce. Organist är Nils Tykesson och på trumpet Joacim Andersson.Vaktmästare Jesper Larsson avtackas i gudstjänsten. Präst: Björn Kjellström och Magnus Salomonsson.

Julmarknad Svenska kyrkan Söder ca 11.15

Direkt efter högmässan den 3 december öppnar vi upp portarna till vår julmarknad på Södergatan 39. Här kan hitta allt från julgodis, hantverk, leksaker, kakor och mycket mera. Vårt café håller öppet och dessutom blir det stämningsfull julmusik från vår scen.