Foto: Staffan Holmquist

Advent och jul

Välkommen att fira advent och jul i Heliga Korsets församling!

1/12 första söndagen i advent

Kl: 10.00 Högmässa. Staffan Holmquist och Jonas Lockman, präster . Kyrkomusiker är Lars Jonsson. Medverkar gör kören Vox Crucis och Johann Schiller på trumpet. Samling för barn. Efter mässan är det kyrkkaffe i Församlingsgården med syföreningen Flitiga Fingrars försäljning av handarbeten, lotter och hembakat! Obs! Kontant betalning.

8/12 andra söndagen i advent

Kl: 10.00 Högmässa. Jonas Lockman, präst. Lars Jonsson är kyrkomusiker. Samling för barn. Efter mässan är det kyrkkaffe i Församlingsgården.

Kl: 16.00 Orgelgudstjänst. ”Vi låter vår kororgel ljuda, när adventstidens toner vi bjuda”. Välkommen till en gudstjänst fylld av orgelmusik, texter och betraktelse. Lars Jonsson, orgel och Jonas Lockman, präst.

15/12 tredje söndagen i advent

Kl: 10.00 Högmässa. Staffan Holmquist, präst. Kyrkomusiker är Anders Pettersson. Samling för barn. Efter mässan är det kyrkkaffe i Församlingsgården.

22/12 fjärde söndagen i advent

Kl: 10.00 Högmässa. Staffan Holmquist och Jonas Lockman, präster. Kyrkomusiker är Lars Jonsson. Material för barn i kyrkans barnhörnan. Efter mässan är det kyrkkaffe i Församlingsgården.

24/12 julafton

Kl: 11.00 Samling kring Krubban. Jonas Lockman, präst, Pernilla Alexandersson, pedagog. Kyrkomusiker är Lars Jonsson. Medverkar gör Linnea och Sigrid med sång, Pernilla Alexandersson, flöjt samt barn som gestaltar julevangeliet. Efter samlingen blir det glögg, saft och pepparkakor utanför kyrkan.

Kl: 22.00 Julnattsmässa. Jonas Lockman, präst. Kyrkomusiker är Lars Jonsson. Pernilla Ingvarsdotter medverkar med sång och Tor Borgén med trumpet.

25/12 juldagen

Kl: 14.00 Högmässa. Staffan Holmquist, präst. Kyrkomusiker är Lars Jonsson. Kören Vox Crucis medverkar. Material för barn i kyrkans barnhörna. Efter mässan är det kyrkkaffe i Församlingsgården.

26/12 annandag jul

Kl: 10.00 Högmässa. Staffan Holmquist, präst. Kyrkomusiker är Klas Magnusson. Material för barn i kyrkans barnhörna. Efter mässan är det kyrkkaffe i Församlingsgården.

6/1 trettondedag jul

Kl: 10.00 Högmässa. Träblåskvartetten YMCA medverkar.