Bebis som sitter och klappar

Bebissång

Tisdagar kl. 10.30 - 12.30 i Heliga Korsets kyrka. Sista gången innan sommaruppehållet blir tisdagen den 13 juni. För små barn i åldern 0-18 månader tillsammans med en vuxen.

Att sjunga med sitt barn är härligt! Ditt barn tycker att du sjunger bäst i hela världen. Din stämma ger barnet trygghet. När vi träffas och sjunger tillsammans får du inspiration och lär dig nya sånger och ramsor. Om du inte tycker om att sjunga så kan du överlåta sjungandet till oss andra.

Barnen stimuleras via ljud men också med beröring, rörelser och saker att titta på.
De lär sig inte att sjunga med ljud när de är så små men de utvecklar ett inre gehör som är grundläggande för barnets musikalitet.

Vi sjunger både psalmer och världsliga sånger.

Efter sångstunden i kyrkan (ca. 45 minuter) är alla välkomna att gå med till Församlingsgården och fika. Vi slutar klockan 12.30

Kyrkan är öppen från kl. 10.15. Barnvagnar kan stå torrt inomhus.

Om du vill komma och prova så ring eller skriv till Anna.