Ung Ledare

Välkommen att bli ung ledare i Hässleholms församling. Som ung ledare får du en grundläggande ledarutbildning som du har nytta av i många olika situationer.

I vår församling får du som är konfirmerad möjlighet att gå en grundläggande ledarutbildning i olika utbildningssteg . I samband med att du går ledarutbildningen ges du möjlighet att vara ledare i någon av församlingens grupper.

Kravet vi ställer är att man är konfirmerad i Svenska kyrkan och har ett intresse av att vara ledare samt att man deltar aktivt i de olika utbildningarna.

Vi vill att våra utbildningar ska vara en mötesplats för ungdomar i vår församling, en plats som bygger på glädje, engagemang och gemenskap.

Under utbildningar kommer vi göra olika saker såsom att diskutera, skapa, leka, reflektera, fira andakter och åka på läger tillsammans för att du ska få idéer och tankar på hur du vill vara som ledare och förebild för andra.

Frågor? Kontakta Henrik Feldt 0451-77 62 26