Mötesplatser för vuxna

Stickcafé, morgonbön, guidad meditation, tikva, soppluncher, språkcafé, pilgrimsvandring, föreläsningar, sy- och arbetsföreningar - här finns något för alla.

Café Våga Vara

Öppet café i Ljungdalakyrkan varannan tisdag 9.30-11.30. Välkommen!

Club Calluna i vit text mot lila bakgrund, garnnystan med stickor i högra hörnet.

Club Calluna

Umgås, trivs, handarbeta och fika i Ljungdalakyrkan. Onsdagar jämna veckor klockan 18.30-20.30. Välkommen!

Ett hjärta med ett brinnande ljus i. Människor skymtar.

Sinnesromässa

Klockan 18.30 första onsdagen varje månad i Hässleholms kyrka.

SPRÅKCAFÉ I HÄSTVEDA

Onsdagar 9.30 - 11.30 Välkommen! ANMÄLAN!

Ljusbrun kaffekopp med hjärta på och några kakor, höstkänsla

Middagsbön och CAFÉ FÖR ALLA

Vi ber middagsbön i Hästveda kyrka. Därefter umgås vi över en kopp kaffe, goda frallor och kakor till självkostnadspris. Onsdagar udda veckor klockan 13.00-15.00.

Tallrik med orange soppa, grönt och tre rostade brödskivor vid sidan om.

SOPPLUNCHER

GOD LUNCH FÖR LITEN PENG I GOTT SÄLLSKAP. Välkommen!

Torsdagsträffar i Stoby församlingshem

Vi träffas kl. 14.00 till program, andakt och kaffe.

TON & TANKE med sopplunch i STOBY

Musik med Mattias Vad Jensen och dagens tanke med Christina Liljegren i Stoby kyrka 1 feb, 29 feb, 28 mars, 25 april och 23 maj klockan 11.30. Därefter serveras soppa i församlingshemmet. Välkommen!

TIKVA - en rörelse av hopp

Träning och avslappning med fokus på inre balans och tillit i Hässleholms och Stoby kyrka. Ta gärna med träningsmatta och vattenflaska. ANMÄLAN!

Altare av ljust trä framför vit vägg med tegel runt om.

Morgonbön

Vi ber för fred. Varje onsdag 09:30 morgonbön i Västerkyrkan. En stilla stund mitt i veckan med tid för bön och reflektion i gemenskap och möjlighet att tända ljus.

Färgglada muggar framför en korg med frukt.

Onsdagsträffar i Västerkyrkan

Öppen gemenskap för alla med blandat program och eftermiddagskaffe. Onsdagar jämna veckor klockan 14-16.

En person i ljusblå tröja stickar med gult garn. Man ser inte personens ansikte.

STICKCAFÉ i Västerkyrkan

Måndagar, udda veckor klockan 14-16. Välkommen!

Kyrkans månadscafé

Välkommen till öppen träffpunkt i Hässleholms församlingshus. Vi samlas till andakt, gemenskap, fika och omväxlande program. Vi träffas klockan 14.00 - 16.00 en tisdag i månaden.

Lunchmusik och soppa

Välkommen till lunchmusik med middagsbön och diktläsning klockan 12.10 i Hässleholms kyrka med efterföljande sopplunch klockan 12.30 i församlingshuset.

Bordssamtal

Måndagar 17.30 i Hässleholms församlingshus. Föranmälan krävs.

Guidad meditation

En onsdag i månaden klockan 18.30-19.00 i Hässleholms kyrka. Välkommen!

Kyrkans torsdagsträff i Hässleholms församlingshus

Öppen gemenskap där vi börjar med en kort andakt, fikar och samtalar om allt mellan himmel och jord. Torsdagar udda veckor 14.00-16.00. Välkommen!

Internationella gruppen

Vi är engagerade i arbetet för en rättvisare värld. Vi ordnar bland annat insamlingar till ACT Svenska kyrkans internationella biståndsarbete.

Stoby-Ballingslövs kyrkliga syförening

Öppen träff för alla. Vi träffas för det mesta i Stoby församlingshem torsdagar klockan 14-16.

Hästveda kyrkliga arbetsförening

Vi träffas i Hästveda församlingshem 19 oktober klockan 9.30. Välkommen!

Ignaberga kyrkliga arbetsförening

Träffar torsdagar udda veckor 18.30-20.30 i Ignaberga församlingshem eller i hemmen.

Församlingskåren Kyrkfolket

anordnar programkvällar med föreläsningar och konserter.