Ljungdalakyrkan
Foto: Anna Romberg

Ljungdalakyrkan

Ljungdalakyrkan invigdes 1980 och är placerad vid torget vid Ljungdala Center. Kyrkan är funktionell och tillgänglighetsanpassad utan några trösklar och med församlingslokaler under samma tak. Öppet i samband med gudstjänster och församlingsverksamhet.

Följ med på en guidad tur i Ljungdalakyrkan:

Tallrik med orange soppa, grönt och tre rostade brödskivor vid sidan om.

SOPPLUNCHER

GOD LUNCH FÖR LITEN PENG I GOTT SÄLLSKAP. Välkommen!

Babyandakt med sopplunch

En gång i månaden är församlingens yngsta och deras anhöriga extra välkomna till vår mysiga och busiga Babyandakt i Ljungdalakyrkan. Nästa tillfälle 6 mars.

Öppna förskolan i Hässleholms församling

Kyrkans öppna förskolor

Öppna grupper - kom när du vill och kan! Tre mötesplatser för dig och ditt barn - i Ljungdalakyrkan, Hässleholms församlingshus och i Hästveda församlingshem. Välkommen! Läs mer:

Club Calluna i vit text mot lila bakgrund, garnnystan med stickor i högra hörnet.

Club Calluna

Umgås, trivs, handarbeta och fika i Ljungdalakyrkan. Onsdagar jämna veckor klockan 18.30-20.30. Välkommen!

Café Våga Vara

Öppet café i Ljungdalakyrkan varannan tisdag 9.30-11.30. Välkommen!

Tacogudstjänst

Sätt krydda på vardagen, kom och häng med oss i Barnens katedral! Vi kommer från olika håll och möts mitt i veckan för att äta och fira gudstjänst tillsammans.

Tre ljust gräddade muffins med blåbär i.

After School åk F-3

Välkommen till Ljungdalakyrkan och gänget där vi umgås och har roligt. Ta med kompisen eller lär känna en ny. Vi bakar, lagar mat och har andakt tillsammans. ANMÄLAN!

Glad potatis med kockmössa och vinkande händer.

Kyrkkockarna åk 4-6. Torsdagar 15-16.30.

Närbild på ett litet barns ansikte. Stora mörka ögon.

Babymusik

Kom och sjung, ramsa och gläds med din baby. Här samlas vi med de små barnen i åldern 0 - 8 månader och 8-18 månader för att sjunga och röra oss till musik. ANMÄLAN är öppen!

Pyttekören - musiklek

Pyttekören är en barnkör för dig i åldrarna 3–6 år. I den allra yngsta kören i församlingen får alla barn upptäcka musiken genom massor av lek, rörelse och sång. Vi sjunger roliga och lagom långa sånger, både gammalt och nytt. Hos oss står glädje, bus och skratt i centrum! ANMÄLAN!

Ljungdalatoner 6-9 år och Ljungdalatoner plus 10-15 år

För dig som älskar att sjunga och att få sjunga inför andra. ANMÄLAN!

Cantus Calluna

Vi sjunger en blandad repertoar och har roligt tillsammans. Övning tisdagar 18:30-20:00 i Ljungdalakyrkan. För dig som är tonåring och uppåt.

Ljungdalakyrkan invigdes den 7 september 1980 av dåvarande biskop Per-Olof Ahrén och är arkitektritad av Torsten Thuresson. Klockstapeln är fristående och de kyrkliga textilierna är designade av Inger Björklund och Inga-Britt Jeppsson.