Internationella gruppen

Vi är engagerade i arbetet för en rättvisare värld. Vi ordnar bland annat insamlingar till ACT Svenska kyrkans internationella biståndsarbete.

Välkommen till internationella gruppen!

Vi träffas några gånger per termin och planerar olika insamlingsaktiviteter.
I samband med ACT Svenska kyrkans fasteinsamling som äger rum mellan fastlagssöndagen och palmsöndagen brukar vi anordna ”Hässleholm Ger” med en mängd olika aktiviteter i Hässleholms kyrka och församlingshus.

I samband med tacksägelsehelgen på hösten finns vi med på Skördemarknaden vid Norra Sandby kyrka. Vi har sålt äpplen, potatis och hamburgare från lokala producenter till förmån för ACT.

ACTs julinsamling pågår mellan första adavent och trettondedag jul och fasteinsamlingen äger rum från fastlagssöndagen till palmsöndagen. Vi brukar ordna insamlingsdagar med frukostföreläsningar, musikunderhållning, kakbuffé, modevisning med kläder från Pingstkyrkans Second Hand, försäljning av bröd, kakor, hantverksalster, lotterier mm.

Det finns också möjlighet att delta i utbildningsdagar.

Är du intresserad av att vara med i Internationella gruppen?
Kontakta:

Erika Heil-Utbult, församlingspedagog, 0451-77 62 28

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.