Foto: Alex&Martin/IKON

Församlingskåren Kyrkfolket

anordnar programkvällar med föreläsningar och konserter.

Församlingskåren ingår i Svenska kyrkans Lekmannaförbund. Kyrkfolket riktar sig till dig som vill lära känna och vara delaktig i kyrkans inre liv. Här erbjuds bland annat olika temakvällar. Insamlade medel går till den diakonala hjälpverksamheten.

Vi träffas i
HÄSSLEHOLMS FÖRSAMLINGSHUS (om inget annat anges)
onsdagar klockan 19.15.

10 april: ”Beredd istället för rädd”, kontraktsprost Sara Ericsson.

24 april: ”En gång när det åter ljusnar”, musiker Joacim Nilsson.

Hässleholms Församlingskår - Kyrkfolket har till uppgift att:

• samla lekmän i Hässleholms församling till engagemang och ansvarstagande i kyrkan.
  • bland sina medlemmar främja kristen gemenskap och det inre livets fördjupande och mognad.
  • främja diakonin genom stöd och uppmuntran åt äldre, sjuka och behövande i församlingen.
  • skapa opinion för kristna värderingar i samhället och
  • att vara ett forum för samtal inom kyrkan om dess uppgifter och möjligheter.

Blomsterfonden

Dessa medel ska användas för att uppmuntra äldre, ensamma, sjuka och andra som är i behov av uppmuntran inom Hässleholms församling.

Pengarna går till:

• uppvaktningar till äldre församlingsbor när de fyller 85, 90, 95, 100 (och så vidare) år.
  • utdelning av julblommor till servicehem.
  • uppmuntrande blommor i övrigt enligt blomsterfondens intentioner.

Vi, alla medlemmar i Kyrkfolket, är delaktiga i detta mycket viktiga diakonala arbete som utförs inom kyrkan och som blir till stor glädje där också medlemmar ställer upp. En blomma kan inte tala, "Ett vänligt ord kan göra under".

Victoria I Pehrsson, 070-991 83 72