Handgjorda påskliljor på altaret i en tegelkyrka.
Foto: Karolina Braun

Härlanda församling

Härlanda kyrka är en plats där vi tillsammans söker, ber och sjunger. Regnbågen är tecknet på Guds närvaro i en värld av mångfald.

Aktuellt i Härlanda församling

Ett svartvito foto av en ensam pinnstol.

Ensam tillsammans

Upplever du att ensamhet är svårt? Oavsett om du är ensam av eget val eller ofrivilligt finns en plats för dig att vara ensam – tillsammans. Fem tisdagar kl 13.00-15.00 i Härlanda församlingshem, start 5/3.

Vita blommor i ett öppet landskap.

Låt nya vindar blåsa 20/4

Nya kören Härlanda Carmina bjuder in till ett musikaliskt möte med folkton, gospel och klassiskt under ledning av Mikael Hedlund. Lördag 20 april kl 18 i Härlanda kyrka.

Pappersblommor i vitt, rött, blått och gult.

Vårkonsert för små barn med familjer 27/4

Medverkande: Rytmikpedagog Malin Boqvist, Mammakör, Musikerna Thomas Hellsten Stefan Wingefors och Emil Pettersson. Lördag 27 april kl 15.00 i Härlanda kyrka.

Värmeljus och ljus i regnbågens färger.

Regnbågsmässa

Söndag 21 april kl 11.00 i Härlanda kyrka. Medverkar gör Våga sjunga-kören, Erik Boström, Marcus Utbult m.fl. Varmt välkommen!

Projektkören sjunger vårsånger

Längtar du efter att få sjunga vid Valborgselden vid Härlanda tjärn? Vill du fyllas av vårkänslor vid vårsoarén i Sankt Pauli? Projektkören repar några gånger i Sankt Pauli och och har sedan två framträdanden. Detta är ett samverkansprojekt mellan våra församlingar. Välkommen!

Ett rött ljus och skymten av personer som sitter i en soffa.

Mansfrukost

Oavsett ålder eller tro är du välkommen till en frukost där vi samtalar om livet och utforskar olika teman. Några söndagar kl 8.30 per termin i Härlanda församlingshem. Den 24 mars gästar kyrkoherde Martin Lindh.

Påskliljor.

Gudstjänst i Härlanda

Välkommen att fira gudstjänst i Härlanda kyrka. Här hittar du påskens alla gudstjänster.

Berättelser från Härlanda

En bild av Rebekka Thiele

Från Köln via Betlehem till Göteborg

Rebekka Thiele från Köln är 21 år och ung resurs i Härlanda församling. Hon uppskattar att finnas med i församlingslivet och få jobba med många olika saker.

En man spelar gitarr och i bakgrunden syns deltagare som sjunger.

En värmande sångkur

Att sjunga tillsammans är en kur för hälsan, menar Peter Johansson, gitarrist i Härlanda församling som leder allsången Sångkuren. Här finns också möjlighet till samtal och gemenskap.

Sju personer sitter på stolar och sjunger.

Kravlös sånggemenskap i Våga sjunga

Våga sjunga-kören i Härlanda är en kör för alla, oavsett förkunskaper. "Jag är med här för att det ger mig en sån härlig känsla. Jag går härifrån både glad och avslappnad" berättar körsångaren Lena.

Bild på en person med blont hår som spelar piano.

"Man måste få leka lite som vuxen"

På Frivilligcentralen Knuten i Kålltorp finns öppna gruppen Spela & Sjung. Här spelar nybörjare och erfarna kända låtar med tre-fyra ackord. "Människan måste ha vattenhål, komma bort från prestation och få leka lite som vuxen" säger deltagaren Lotta.

Det händer i Härlanda

I Härlanda finns verksamhet för alla åldrar. Kom och upptäck allt som sker!

Aktuellt i Örgryte pastorat

Påskliljor en vacker vårdag vid Örgryte nya kyrka.

Påsk

Följ med genom påskens berättelse från det mörkaste mörker till livets ljus. Här finns plats för dig!

Lediga tjänster

Kanske blir vi din nästa arbetsgivare? Välkommen att söka tjänst hos oss i Örgryte pastorat!

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben