Foto: Alex Giacomini /Ikon

Konfirmation 2023/2024

Du som är född 2009 nu är det din tur! Kom och ta reda på vad kristen tro handlar om och vad den kan betyda just för dig! Här kan du läsa om de olika alternativ som finns och anmäla dig.

Du behöver inte ”tro på Gud” för att vara med.

Du behöver inte "tro på Gud" för att vara med. Du behöver heller inte ha bestämt dig för att du ska konfirmeras. Under konfirmandtiden träffas vi och pratar om viktiga frågor i livet: kärleken och relationer, livet och döden, omvärlden, vem är jag och vad vill jag med mitt liv. Du får möta berättelser och riter som under mer än tusen år präglat vår kultur och vårt samhälle. Du kommer att träffa andra konfirmander, ledare som är lite äldre än du samt vuxna. Kom och känn dig för!

Konfa på sommaren

Har du ett fullt schema under terminerna? Då skulle denna grupp passa för dig!

Vi träffas till största delen tre veckor på sommaren, då vi också har några dagars läger. Under lägret varvar vi sol och bad med upplevelser, diskussioner och skapande. Vi kommer även att ge utrymme för att prata om liv & tro.

Start: 3 december.
Sommaren 2024 träffas vi dagligen v. 25–27 Våren 2024 träffas vi 1 gång /månad, söndagsförmiddagar. Det ingår även att gå på gudstjänster under konfirmandtiden.

Plats: Martin Luthers kyrka

Läger: Tvådagarsläger på våren och ett längre läger på sommaren.

Konfirmation: lördagen den 6 juli 2024

Anmälan:
Länk till anmälan till Konfa på sommaren

Kom som du är

Konfirmation utan läger.

För dig som föredrar en mindre grupp ett lugnare sammanhang med träffar varje vecka.

Start: 6 september, därefter onsdagar kl 16.30-18.30. 18–18.30 deltar vi i veckomässan.

Plats: Martin Luthers kyrka.

Inga läger, men vi kommer att åka på endagsutflykter under året.

Konfirmation: lördagen 18 maj

Anmälan:
Länk till anmälan till Kom som du är

Max 12 konfirmander i denna grupp.

Konfa på Kärleken

Torsdags- och söndagskonfa, info längre om de olika gruppernas tider.

Plats: Kärlekens kyrkhem o kyrka

Läger: Första lägret är för båda grupper
på Gullbrannagården 13-15 oktober.
Andra lägret är en resa till Halle i Tyskland
i Martin Luthers fotspår våren 2024.

Torsdagsgruppen: Tysklandsresa 11–15 april

Söndagsgruppen: Tysklandsresa 4–8 april

Torsdagskonfa

Start: Lördag 31 aug. Träffas sedan torsdagar udda veckor.
kl. 16–19.30. Ungdomsgrupp fredagar udda veckor 19–22.30

Konfirmation: Helgen 9–12 maj

Söndagskonfa

Start: Lördagen 2 sep. Träffas sedan söndagar udda veckor 11–15. Ungdomsgrupp på fredagar udda veckor 19-22.30

Konfirmation: Helgen 9–12 maj

Anmälan:
Länk till anmälan för torsdagsgruppen

Länk till anmälan för söndagruppen

Konfirmand i S:t Nikolai

Följ med på resan! Genom samtal, film, läger, musik, värderingsövnigar, lekar, studiebesök mm kommer du få upptäcka mer om Gud, dig själv och som bonus lära känna nya vänner.

Start: 13 september. Därefter träffas vi ojämna onsdagar 17-20 och på ungdomsgrupp jämna torsdagar 19-21.

Plats: S:t Nikolai kyrka och församlingshem.

Läger: 6–8 oktober på Gullbrannagården samt ett läger i maj i Vadstena.

Konfirmation: Lördag 18 maj 2024

Vill du veta mer? kom på ”prova på konfa” den 24 maj i Nikolai församlingshem 19-20 där vi fikar, leker lekar och pratar.

Länk till anmälan till konfirmand i S:t Nikolai

Funkiskonfa i Söndrum

Svenska kyrkan i Halmstad erbjuder konfirmationsläsning för personer med olika funktionsvariationer. För mer information och intresseanmälan kontakta Ola eller Nina.

Ola Ivarsson - Diakoniassistent
ola.ivarsson@svenskakyrkan.se

Nina Jansson - Församlingpedagog
nina.jansson@svenskakyrkan.se