Isjägarna

nytt projekt för dig som är 6-12 år (två grupper)

Svenska kyrkan har stor verksamhet för barn och unga över hela landet. Här i församlingen erbjuder vi allt från Babysång till konfirmationsverksamhet där även unga ledare räknas in. Sedan i höstas genomför vi olika projekt i minior- och juniorålder (barn i åldrarna 6-12 år).

Isjägarna

Du hittar en utskriftsvänlig folder här!

I januari kommer vi att arbeta med projektet Isjägarna under veckorna 4-8. Isjägarna kommer att undersöka och experimentera med vatten i dess olika former. Om man fryser vatten och smälter snö, vad kan vi hitta då? Vattenånga - kan man skapa det själv och hur gör man då i så fall? Vi kommer också att vara ute på äventyr i närområdet; vad kan vi hitta i snön? Kan man måla på snön?

Mer än hälften av jordens yta består av vatten, ungefär 70 % säger man. Vatten består av olika former; i hav och sjöar, som snö och is och till och med som vattenånga. Vi pratar om Gud och det som kallas treenigheten, kanske kan man få förståelse för denna genom att jämföra med vattnets olika former?

Vi pratar också om att här i Sverige har vi
vatten att dricka, laga mat och tvätta med utan att vi behöver fundera över det. Vilken tur vi har! Hur ser det ut i andra delar av världen?

Som vanligt leker och pysslar vi och har andakt tillsammans.
För dig som är 10-12 år, tisdagar kl. 16-17
För dig som är 6-9 år, torsdagar kl. 16-17

Anmälan gör du till Kicki. Se nedan.