Foto: AdobeStock

Häljarps församling

Möjligheternas plats finns i Häljarps församling.

I skenet av en fyr – Musikal

Lördag 20 april - Asmundtorps kyrka kl 16

Vi byter lokaler!

Vi renoverar Häljarps församlingsgård vilket betyder att vi måste flytta en del av våra verksamheter. Från den 2 april och terminen ut byter vi alltså från Häljarps församlingsgård till Asmundtorps församlingshem. Detta gäller följande verksamheter:

• Babyrytmik
  • Musiklek
  • Sopplunch
  • Spagettionsdag
  • Öppet hus

Spagettionsdag - on 15 maj

Öppet hus kl 15–18, i Häljarps församlingsgård, med olika aktivitetsstationer för alla åldrar under temat "Sommar, sol och skapelse". Därefter serveras middag och vi firar barngudstjänst. Vill ni äta middag med oss? Smsa Cicci, 0738-08 62 67, så vi vet hur mycket mat som ska lagas och om ni har några allergier.

Sopplunch 25 april, kl 12

Krämig kycklingsoppa med sparris, champinjoner och krasse, smörgås, dryck, kaffe och kaka (50 kr). Häljarps församlingsgård.

Ungdomshäng 2 maj

Vi träffas kl 17–20 i Asmundtorps församlingshem, i källaren, finns goa soffor att slappa i, man kan utmana varandra i airhockey, biljard och olika brädspel. Det finns en del instrument att öva på. Vi käkar ihop, hänger ihop, skapar, snackar, har andakt och spelar spel ihop. Kom och va med! Denna kväll är det Mario"häng" och pizzabullar.

Nyhetsbrev!

Vill du ha information från oss i din telefon, läsplatta eller dator? Vi kommer att bygga upp ett nyhetsbrev som planeras att publiceras varje månad. Här finns gudstjänster, konserter, soppluncher och annat som vi gärna vill berätta om. Maila ditt namn och e-postadress till karin.drevelius@svenskakyrkan.se så sätter vi upp dig på distributionslistan.

Församlingens första och sista församlingsblad

Nästa helg kommer församlingsbladet att delas ut till hushållen i Häljarps församling. Redan nu kan du ta del av det här på webben. Klicka på bilden.

Öppen kyrka i Asmundtorp

Välkommen till bön, ljuständning och samtal på fredagar kl. 14-16. Vid förrättningar i kyrkan är den dock stängd. Håll utkik efter "öppetskylten".

Stöd till Gaza

Act Svenska kyrkans partner är på plats i Gaza och står redo med förnödenheter. Vi bidrar också med psykosocialt stöd till drabbade i både Israel och Palestina. Din gåva behövs!

Ge en gåva till katastrofinsatser
En glad hund sitter på en kulle med en sjö i bakgrunden.

Tankar inför helgen

"Mycket av Guds fantastiska skaparförmåga och Guds kärlek till sin skapelse kan jag förnimma och uppleva i naturen och hos djuren, kanske specifikt hos en liten hund vid namn Frank." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Act Svenska kyrkans blogg

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter men verkligheten ser olika ut Läs berättelser och hör röster från Act Svenska kyrkans arbete runt om i världen.

En kvinna står utomhus och spelar gitarr för en grupp barn.

Anledningar att vara medlem

De flesta kommer ibland i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst. Oavsett när ska mötet med kyrkan stärka och ge hopp. Du som medlem gör det möjligt!

En man med stor ryggsäck går mellan kyrkbänkarna i Uppsala domkyrka.

Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. När man vill bli medlem i Svenska kyrkan är det framförallt sin församling som man blir medlem i. Här finns alltid en plats för dig.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.