Foto: Anders Sjöling

Göteborgs Haga församling

Haga är en liten församling med stor plats för alla - en öppen mötesplats där människor kan ges möjlighet att erfara möte med Gud, där vi kan möta varandra som människor och där varje människa ges möjlighet att möta sig själv.

Aktuellt:

Veckans gudstjänster

Välkommen till gudstjänst på palmsöndagen! Det blir mässa med Ungdomskören. Christoph Gamer, präst, Robert Christensson, diakon, Susanna Myrberg, musiker. Kyrkfika efteråt. Sön 24 mars kl 11 i Hagakyrkan

Påsken i Hagakyrkan

Påskens drama rymmer vänners svek, en mammas maktlöshet, maktens grymhet och Guds ingripande. Detta förändrar livsvillkoren för all framtid. Fira med oss i Haga!

Lunchmusik: Den femte evangelisten

Lunchmusik med kort andakt. Musik av den store Johann Sebastian Bach. Ulrike Heider, orgel. Andakt Christoph Gamer. Sopplunch i församlingshemmet efteråt för den som vill och kan, 40 kr. Ons 20 mars kl 12.

Lördagsmusik: En sång om fred och frihet

Sånger som ger hopp och ljus. Om världen vore annorlunda, hur skulle den då kunna se ut? Änglakören från Betlehemskyrkan, Barnkören och Juniorkören från Hagakyrkan! Fri entré. Lör 23 mars kl 14.

Earth Hour 2024

En timme för miljön. Stämningsfull musik och textläsningar i skenet av stearinljus. Mikaeli Sångare, Haga-Christinaekören och musiker framför ”Passion för jorden” av Georg Riedel. Instudering och ledning Ulrike Heider och Mikael Paulsson. Lör 23 mars kl 20.30.

Långfredagskonsert: Tenebrae

Haga Motettkör under ledning av Ulrike Heider framför ett urval av "Tenebrae Responsories" av Palestrina, Victoria, di Lasso, Augustinas, Schlenker och Carlsson - musik över fem sekler. Långfredag 29 mars kl 17 i Hagakyrkan.

Musikvåren i Hagakyrkan

I den vackra Hagakyrkan erbjuds ett musikprogram som levererar tradition, bredd, djup och förnyelse. Lunchmusik, konserter, körmusik i söndagens mässa. Njut av ett rikt och varierande musikliv i Hagakyrkan! Läs hela programmet här.

Hagakyrkans unga körer

Hagakyrkans unga körer samlar barn och ungdomar från hela Göteborg. Här får du sjunga, utveckla rösten och musikaliteten!

Hagaseniorerna

Hagaseniorerna är en mötesplats för daglediga seniorer med intressant program. Nästa träff är tis 9 april kl 12.30 i Haga församlingshem. Föredrag från kl 13.30 om Sjömanskyrkan och det gamla Göteborg med Cecilia Peterson.

Promenera tillsammans

Alla som vill, träffas vid ingången till Haga Östergata 30, kl 11 på tisdagar och torsdagar.

Läs Haga nyhetsbrev

Nyhetsbrevet kommer ut en gång i månaden och innehåller information om gudstjänster, musik, mötesplatser m m.

Klicka här för att läsa senaste brevet

Digitalt nyhetsbrev

Vill du få information om vad som är på gång i kyrkan? Anmäl dig som prenumerant på vårt nyhetsbrev här.

Jag vill bli prenumerant!
Anders Sjöling

Hagakyrkan är öppen

Tis-tors kl 11-15, fre kl 15-18 och lör kl 11-14 och i samband med gudstjänst och annan verksamhet. Välkommen in!

Behöver du prata med någon?

Ibland tar livet en oväntad vändning. Relationer, arbete, en ny fas i livet, sorg eller glädje. Funderingar kring livet och tro? Oavsett vad finns möjlighet att prata och bolla tankar med präst/diakon. De har tystnadsplikt och det kostar inget och du måste inte bo i församlingen.

Taizémässa med Universitetskyrkan

Meditativ ekumenisk gudstjänst med sång, ljuständning, tystnad och en kort predikan och nattvard. Kommande gudstjänst: sön 7 april kl 19.

Konfirmation i Göteborgs domkyrkopastorat

Konfirmation är en unik och viktig upplevelse, där ditt liv står i centrum. Men konfirmation handlar också om mötet med något som är större; det är en upplevelse av gemenskap, tro, utmaningar, glädje, sorg, ansvar, skratt och ny vänskap.

Dop, konfirmation, vigsel & begravning

Händelser som möter och bär oss, som gör det större än bara oss själva, som tar emot oss ut i livet och tar farväl av oss när vi lämnar det.

Bli medlem i Svenska kyrkan!

Tusentals människor går in i kyrkan varje år. Vilken är din anledning till att bli medlem?

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.